Pesulan ehdot.

Meillä säästät arjen tärkeintä resurssia – aikaa.

Ehdot

  • Tuomalla vaatteensa puhdistettavaksi asiakas ymmärtää, että kyseessä on käytetty tavara, eikä asiakas voi puhdistuksen jälkeen saada takaisin vaatetta, joka on kuin uusi. Palautamme käytetyn, puhdistetun vaatteen.

  • Vaikka Salon Pesula Oy käyttää palvelunsa tarjoamiseen parasta saatavilla olevaa tekniikkaa, kaikki tahrat eivät välttämättä lähde tuotteesta puhdistuksen aikana. Parhaan tuloksen saamme, jos asiakkaan antamat tiedot tahrojen syntyolosuhteista pitävät paikkansa. On tärkeää antaa oikeat tiedot siitä, miten tahrat ovat tulleet!

  • Tärkeää on tietää, että puhdistettavaksi tuotu vaate heikkenee myös puhdistuksen aikana. Jokainen vaatteeseen tehty toimenpide vaikuttaa siihen. Tuomalla vaatteen puhdistettavaksi asiakas antaa suostumuksensa tällaisiin vaikutuksiin ja ottaa tämän huomioon.

  • Vaatteiden valmistajat käyttävät materiaalien valmistuksessa ja käsittelyssä erityisiä menetelmiä, joten valmistajan ohjeiden puuttuessa tai tuotteeseen kiinnitetyn virheellisen ohjeen vuoksi aina ei ole mahdollista taata puhdistuksen toivottua vaikutusta materiaaliin ja tuotteen puhdistusta vaaditulla tavalla. Tästä syystä voi olla, että vaate ei tule täysin puhtaaksi ja/tai se voi muuttua käyttökelvottomaksi.Jos tekstiileissä ei ole luettavissa olevaa, kiinteää pesuohjetta, pesula valitse ammatillisen arvioinnin perusteella pesu ja viimeistely tavan. Tällaisissa tapauksissa pesu tapahtuu asiakkaan vastuulla.

  • Vaatteen aiemmasta puhdistuksesta ja käsittelystä (tahrojen poisto, puhdistus, silitys, kuivaus, pesu) aiheutuneiden vahinkojen perusteella ei voida tunnistaa edellisten käsittelyjen määrää, laajuutta ja käytettyjä aineita. Näin ollen puhdistuksen toivottua vaikutusta materiaaliin ja tuotteen puhdistusta vaaditulla tavalla ei voida taata. Vaate ei välttämättä tule täysin puhtaaksi ja/tai se voi muuttua käyttökelvottomaksi.

  • Jos vaatteissa on nappeja, painonappeja, lukkoja, vetoketjuheijastimia, solkia tai liimattuja, ommeltuja, koruommeltuja tai silitettyjä koristeita, emme tiedä niiden heikkenemisastetta, niihin käytetyn materiaalin kemiallista koostumusta, niiden käyttö- ja säilytysympäristöä, käyttötiheydestä johtuvaa kulumisastetta emmekä iän tuomia ominaisuuksia. Sen vuoksi emme voi taata, että napit, painonapit, lukot, vetoketjuheijastimet, soljet tai liimatut, ommellut, koruommellut tai silitetyt koristeet reagoivat suotuisasti puhdistukseen ja että ne puhdistetaan vaaditulla tavalla. Ne eivät välttämättä tule täysin puhtaiksi ja/tai ne voivat muuttua käyttökelvottomiksi.

  • Jokainen tuote on ainutlaatuinen. Siksi Salon Pesula Oy:n työntekijä tarkastaa kaikki tuotteet vastaanottohetkellä. Jos vikojen esiintyminen on erittäin todennäköistä, Salon Pesula Oy:n työntekijä kiinnittää erityistä huomiota tähän mahdollisuuteen.

  • Salon Pesula Oy ei vastaa taskuihin unohtuneista esineistä eikä niistä aiheutuneista vahingoista.

Yleiset ehdot:


  • Suosittelemme tarkistamaan vaatteet niiden vastaanottamisen yhteydessä ja esittämään mahdolliset korvausvaatimukset paikan päällä. Pyydämme asiakasta huomioimaan, että korvausvaatimusten hyväksyminen myöhemmin on huomattavasti vaikeampaa, sillä asiakkaan on yleensä mahdotonta todistaa, että hän ei ole käyttänyt vaatetta sen noutamisen jälkeen.

  • Jos tuote on tavallista kalliimpi, Salon Pesula Oy pyytää ilmoittamaan siitä erikseen. Salon Pesula Oy haluaa tässä tapauksessa erikseen varmistua, että se voi tarjota palvelun. Jos tuotteen kalleudesta ei ilmoiteta erikseen, oletamme, että kyseessä on tavallinen tuote. Mikäli asiakkaan huollettavaksi tuoma tuote on poikkeuksellisen arvokas/vanha, tulee asiasta mainita pesulalle vastaanottovaiheen yhteydessä ja siitä tehdään asiakkaan allekirjoituksella varustettu merkintä vastaanotto kuittiin.

  • Säilytämme puhdistettuja vaatteita maksutta 3 kuukauden ajan sovitusta noutopäivästä. Siitä eteenpäin perimme säilytysmaksua 5 eur alkava vko.

  • Mikäli asiakas ei nouda puhdistettuja tuotteita 6 kuukauden kuluessa, Salon Pesula Oy:llä on oikeus hävittää ne tai lahjoittaa ne hyväntekeväisyyteen. Pesulalla on velvollisuus vielä yrittää ottaa yhteyttä asiakkaaseen ennen toimenpiteisiin ryhtymistä.

  • Erimielisyydet ratkaistaan osapuolten sopimuksella. Osapuolet voivat kysyä neuvoja asiantuntijoilta väitteidensä tueksi. Kaikki aiheutetut vahingot, mukaan lukien erimielisyyteen liittyvät vahingot, on korvattava laissa säädetyn menettelyn mukaisesti.

  • Pyydämme, että palvelua ei mahdollisuuksien mukaan makseta 200 ja 500 euron seteleillä johtuen toimintamme käytännöistä ja kohtuullisuusperiaatteesta. Pyydämme aina maksamaan pankkikortilla, jos mahdollista.

Lue lisää meidän tarjoamista pesulapalveluista.

Meillä säästät arjen tärkeintä resurssia – aikaa.

Salon Pesula © All Rights Reserved. / Website by Viendo Oy